The Hell Útmutató

The Hell Útmutató v0.20

Mindenekelőtt szeretném, ha tudnád, hogy az Útmutató legfrissebb verziói a The Hell Fórumán találhatók meg:



FIGYELMEZTETÉS! - NE importáld a karaktereidet a Hellfire-ből, vagy bármelyik Diablo vagy Hellfire modból a The Hellbe, mivel a TH teljesen új tapasztalat gyűjtő rendszert használ, ami nincs jelen sehol máshol. Ha mégis megteszed, különböző váratlan összeomlásokkal találkozhatsz játék közben, valamint mana rendszer hibákkal, kiegyensúlyozatlan szintlépéssel, stb.

Ha van kérdésed, amit nem válaszol meg ez az Útmutató, vagy bármi más, tedd fel a mondandódat a The Hell mod

Az Útmutatóra térve.

Először is az ajánlott haladási sorrend ez:

1. Katedrális
2. Katakombák
3. Barlangok
4. Pokol
5. Abyss
6. Kripta

+ Kérlek légy tudatában, hogy NEM leszel képes első probálkozásra leverni a játékot, ehelyett fel kell fedezned minden területet (minden labirintus szintet) és csak azután továbblépni a következőre. Amikor pedig levered Horror módban a játékot, lépj tovább a Purgatórium nehézségi szintre és folytasd az összes szint felfedezését. Egy labirintus szint felfedezése azt jelenti, hogy nagyjából biztonságosan tudsz rajta játszani, vagy legalábbis anélkül, hogy túl sokszor meghalnál;

+ Találni fogsz mágikus tárgyakat '-50% all ranged damage' (-50% minden lövésből) tulajdonsággal, SZÜKSÉGED van erre a tulajdonságra, tehát szerezz ilyen tárgyat amilyen hamar csak lehet (ajánlatos még mielőtt lemész a 3. szintre és az alá). Ezek a tárgyak NEM adódnak össze, ezért nem számít egy vagy hét ilyen tárgy van nálad. De ha egy sincs nálad, a játék túl kemény lesz a számodra, megismétlem: LÉTFONTOSSÁGÚ, hogy mindig legyen nálad -50%ARD és -DFE tárgy;

+ Szintén találni fogsz mágikus tárgyakat '- damage from enemies' (a.k.a. '-DFE', ellenséges ütéserőt csökkentő) tulajdonsággal, ezek összeadódnak, tehát szerezz amennyit csak tudsz (a maximális -DFE nem függ a karakter szintjétől);

+ MAX ellenállóképesség (resistances) = most már 80%;

+ A robbanó hordók, lángoló keresztek, és a csapdák nagyobbat ütnek - légy óvatos;

+ Tompa fegyvereket használj (buzogányokat, bunkósbotot, cséphadarót, kalapácsot: Maces, Clubs, Flails, Hammers, stb.) az élőholtak ellen (zombik, dögevők: Scavengers, csontvázak, lich-ek, elveszett lelkek: Lost Souls, stb.) és kardokat (Claymore, Gladius, Long Sword, stb.) állatok ellen (különböző denevérek, vadkanok, csípő-szúró lények: Stingers, stb.) a legjobb eredmény érdekében, és erősen ajánlanám a '+100% vs Demons' tárgyakat, ha démonok ellen harcolsz;

+ Szükséged lesz a mágikus képességedre az ékszerek használatához (gyűrűk, amulettek), ajánlott minimum: 20;

+ Nem fogsz tudni elixíreket vásárolni, tehát ne számíts rájuk: csak szentélyek látogatásával találhatók, így tudod erősíteni magad. Válassz tehát bölcsen amikor szintet lépsz és erősíted a tulajdonságaidat;

+ Elég hamar találhatsz magas szintű varázskönyveket, fegyvereket és páncélokat a küldetésed során, de nem leszel képes elolvasni/felvenni őket, mivel a feltételek elég magasak hozzájuk. A botok kivételt képeznek, amelyek nem igényelnek túl sok erőt. Néha találhatsz egykezes botokat is - ezek botként jelennek meg, ha nincs a másik kezedben pajzs, de ha felveszel egy pajzsot, buzogányként látod majd őket. A varázspálcák viszont rendkívül ritkák;

+ Nem leszel képes elkábítani a szörnyeket, kivéve ha NAGYON keményen megütöd őket (125 sebzés, vagy afelett, a szörny szintjétől függően), tehát légy óvatos;

+ A szentélyek kevésbé negatívak, nincs igazán kockázata a megérintésüknek, nyugodtan tedd meg;

+ Találhatsz Spectral Elixíreket is a játékban, mint bármely más elixírt, minden tulajdonságodhoz +1-et adnak;

+ Egy szörny sem tudja ellopni az életerő pontjaidat, tulajdonságaidat, vagy bármi mást;

+ Az 'Increased Life Stealing' bónusz összeadódik a '3% vagy 2% életerő lopás' hatással, így ha te pl. találsz 'Életerő lopó' (+ [0-3]% életerőt ütésenként lopó) és '2% életerőt ütésenként lopó' tárgyakat, mindkettő viselésével 2-5% életerő lopást érhetsz el ütésenként, ami nagyon hasznosnak fog bizonyulni Purgatórium és Doom módban. Ugyanakkor persze nem lépheted túl a 3-6%-os életerő lopást;

+ Bizonyos fajta vastag páncélzatok adhatnak néhány pontot a maximális sebzésedhez;

+ A "Blocking" toldalék most már megtalálható a botokon is, ami elég hasznos a Szerzetesek számára;

+ Légy KÜLÖNÖSEN óvatos, amikor két kézzel támadó démonokkal találkozol, mivel ezek nagyon veszélyesek és nem érdemes szórakozni velük még Horror módban sem. Hinni fogsz majd ennek a figyelmeztetésnek, amikor összefutsz Abaddon the Steel Claws-al vagy Veliur the Bashing Fist-el;

+ A Hydra varázslat most már tűzgolyókat lő az ellenségre, és elég rendes távolságból észleli őket, viszont minden tüzes lövedékért levon a manádból. Egyszerre több Hydrát is megidézhetsz (mivel ez egy magasabb szintű varázslat). A Hydra tűzgolyóinak sebzése, sebessége és találati aránya a mágikus tulajdonságodon alapul, ezért a Varázsló és az Assassin karakter számára lesz hasznos. Ugyanakkor tartsd a szemed a mana szinteden, ha több Hydrát is megidéztél, hiszen nem szeretnéd, hogy elszívják az összes manádat, te meg ott maradnál Mana Pajzs nélkül a csata közepén;

+ A Gólem keményebb lett, ellenáll a villámnak és a varázslatoknak, és immunis a Hydra tűzgolyóira. Így együtt is használhatod őket. Egyszerre csak 1 Gólemed lehet;

+ Minden szörny gyorsabban gyógyul, különösen a legmélyebb labirintusok démonai;

+ Sok szörny szereti a lerohanást, sokan olyan színűek, ami segíti őket a rejtőzködésben és a hirtelen támadásban;

+ Légy óvatos a pókokkal, denevérekkel és kutyákkal, amelyek mérget köpnek és tócsákat hagynak, ezeken a tócsákon állni veszélyes: folyamatosan sebeznek és ez nagyon gyorsan történik;

+ A Fury varázslatnak nincs letargiás szakasza (amikor minden tulajdonságod a normális alá esne). Ehelyett a Fury mikor véget ér a másodperc 1/20-ad részéig 1 életerő pontot hagy neked, ezért próbáld nem olyankor használni, amikor gyors mágikus támadással bíró szörnyek ellen harcolsz: villám, méreg, inferno.

+ Az F1-F4 billentyűk gyorsbillentyűként működnek: F1 (Fury), F2 (Healing), F3 (Arcane Shield), F4 (Mana Shield). Több gyorsbillentyű a jövőbeni frissítésekkel érkezik.

+ Mivel a Bone Wingek ellenállnak a Holy Boltnak, érzékennyé tettem őket a villámra Horror & Purgatórium módban. A Doom mód még mindig teljesen immunis Bone Wingekkel bír, melyek ellenállnak a Holy Boltnak is. Légy óvatos.

+ Az új 'HellMSG.ini' fájl a következő többjátékos gyors üzeneteket tartalmazza: F9 (visszavonulás), F10 (kérlek várj), F11 (állj félre) és F12 (segítséget kérek).

+ A Hell Anvil elpusztíthatatlanná tehet tárgyakat, de a használata nagy erőt és rendes ügyességet igényel.

+ Ha problémáid vannak az olyan ellenségekkel, amelyekre csak a mágia hat, hasznos tudnod, hogy használhatod a Bone Spiritet ellenük gyengítésre, és mivel a Bone Spirit nem fogja megölni őket, végezhetsz velük Flash-el vagy Arcane Starral. Vagy akár Apocalypse-el.

+ A szörnyek szintje növekszik a pályák szinjével együtt. Az utóbbi idők változásai miatt ennek fontos szerepe van abban, hogy milyen erősnek kell lennie a páncélzatodnak a túl gyakori találatok elkerülése érdekében. Most így néz ki a formula (A szörny esélye a találatra = 40 + alapesély + 9*(szörnyszint - karakter szint) - a játékos teljes páncélzata). Pl.: 40-es knight 117% alap találati eséllyel támad egy 22-es szintű paladint 254-es páncélzattal: ez a következő számításon megy keresztül: 40+117+9*(40-22)-254=157+9*18-254=157+162-254=65%

+ Mivel a TH az összes közül a legkeményebb Hellfire mod, valamiféle taktikára mindenkinek szüksége van hozzá, különben igen hamar elpáholják. Ez azonban egyszerű: ha a következő szinten szétrúgják a hátsó feled, akkor jobb lesz az előző szinten maradnod és jobb felszerelést keresned: jobb páncélzat, gyorsabb támadás, gyors blokkolás, -DFE, stb. Függetlenül attól hányszor figyelmeztetem az embereket, hogy nagyon nehéz odalent, így is vakon mennek lefelé a következő szintre, mintha még mindig a Diablóval játszanának, vagy valami sima Hellfire moddal. Természetesen jól fenéken billentik őket, aztán meg nem akarják abbahagyni a síránkozást, hogy túl nehéz. Nos, valóban nehéz, sőt nagyon nehéz, de biztosíthatlak, hogy lehetséges. Doom módban szükséged lehet egy jó kis co-op csapatra, hogy leverd azokat a bestiákat. Különösen a Kripta szintjei szuper nehezek lesznek, függetlenül attól, milyen karakter típussal játszol.

+ Hasznos lehet tudnod, hogy ha véleményed szerint egy szörnynek túl sok életereje van, használhatod ellenük a Dreadful és Astral (démonok esetén) bónuszokat, hogy lényegesen megnöveld a sebzésed ellenük. Scout számára nagyon hasznos lehet beállni egy ajtó mögé olyan íjjal, vagy számszeríjjal, ami rendelkezik Knockback (KB, hátraütés) tulajdonsággal. A Varázslónak érdemes sok Hydrát idéznie egy szörnysereg mellé és arréb teleportálni, hogy a Hydrák elintézzék az ellenséget (amennyiben érzékenyek a tűzre), illetve a Fiery Ring és a Lite Ring szintén hasznosnak bizonyulhatnak.

+ Hasznosítsd azokat a tárgyakat, amelyek extra védelmet biztosítanak élőholtak vagy démonok ellen. Most már + 50 páncélzatot adnak démonok és + 30-at élőholtak ellen. Ne becsüld alá ezeket a bónuszokat: egyes helyzetekben az életed vagy halálod múlhat rajtuk.

+ Az együttműködés sokkal könnyebbé teszi a játékot. Különösen magasabb nehézségi fokon. Tehát ne lepődj meg, ha a játék hihetetlenül nehézzé válik Purgatórium nehézségi fokon és elkezdenél egy fegyvertárson gondolkodni...

+ A karakterek nem rendelkeznek blokkolási bónusszal a TH-ban. Ehelyett teljesen az ügyességüktől függenek, hogy blokkolják az ellenséges ütéseket pajzsal, bottal, vagy egy szabad kézzel a Szerzetes esetében. Ez azt jelenti, hogy pl. a Paladin nem fog túl sok ütést blokkolni az első szint szörnyeitől, amikor elkezded a játékot. Ahogy azonban növeled az ügyességét, javulni fog a blokkolási esélye. A blokkolás nem szükséges a Varázslók és Scoutok számára. Mindenki másnak nagy szüksége van rá, vagyis növelni kell folyamatosan az ügyességüket.

+ A főellenségek mindig keményebbek közelharcban, mint alapszörnyeik. Találati esélyük +36% a többiekhez képest. Több esélyed lesz ellenük, ha erősebb páncélzattal vértezed fel magad mielőtt szembeszállsz velük.

+ Még egyszer figyelmeztetlek: szerezz mielőbb '-50% all ranged damage' + '-damage from enemies' bónuszokat. Magasabb nehézségi fokozatokon a Katedrális és a Katakombák is nehezek. Ennek az az ára, hogy ->>>>>> ezek a helyek túl nehezek a fent említett bónuszok nélkül. De van belőlük bőségesen, így ez nem igazán probléma.

+ Az egyedi tárgyak változó tulajdonságokkal rendelkeznek a The Hell modban. Pl. egyik alkalommal amikor megtalálod az Underworld's Plate-et 190-es alap páncélzatot ad és bónuszba még 157%-ot, másik alkalommal viszont 200-as alapra ad 175% bónuszt. Vagy amikor megtalálod Chameleont, egyszer +30% találati esélyt ad, és +40% sebzést, máskor meg +30% találati esélyt, és +150% sebzést, és így tovább...

+ Nem léphetsz be a többjátékos Purgatórium nehézségi fokra, amíg a karaktered nincs 30-as szintű, és nem léphetsz be a Doom nehézségi fokra amíg a karaktered nincs 40-es szintű. Ez azért van, hogy biztos ne menj le addig, amíg nincs elég tapasztalat a tarsolyodban.

+ Az Assassin jobban tudja használni a pengéket (gyorsabban suhint).

+ A Fountain of Tears Arcane Shieldet ad és elvesz 50 manát, elvileg akár nulla alá is csökkentve azt. A forrás újratöltődik.

+ A kereső varázslat (Search) automatikusan aktiválódik, amikor az Auto-Map-et bekapcsolod. Ez volt az egyik leginkább kívánt újítása ennek a játéknak. Most már ott van. Élvezzétek. ;)

HŐSÖK (fejlesztés alatt)

A Paladinok sokoldalú harcosok, akik a fegyelemben és a háború művészetében hisznek. Mesterei a pajzs használatának és képesek blokkolni a legerősebb ellenséges támadásokat is vele. Védelem építő képességük páratlan és ez lehetővé teszi számukra, hogy túléljék a legszörnyűbb csatákat is az Alvilág démonaival. Nem tagadják meg a mágiát, de lehetőségeik ezen a területen korlátozottak. Többnyire védelmi és gyógyító varázslatokat használnak. Nem tudják jól hasznosítani a (számszer)íjakat. De ők forgatják a legjobban az éles és tompa fegyvereket, és a fegyvert mindig egy pajzsal együtt használják (harci kódexük nem engedi a kétfegyveres stílust, mivel az lerontja védelmüket). Értenek a fegyverekhez és páncélokhoz és képesek a sérült tárgyakat megjavítani maguktól, bár ez a tárgy maximális tartósságának csekély csökkenésével jár.

A Scout a legjobb íjász, akinek nyilai gyorsak, pontosak és halálosak. Sérülékeny közelharcban és meg sem közelítheti a Paladin védelmi szintjét, ráadásul a közelharc eszközei gyakorlatilag hasznavehetetlenek a kezében. Mágikus képességei magasabbak a Paladinnál és sikeresen megtanul varázslatokat, amelyek gyógyítanak, növelik a védelmet, megállítják távol az ellenséget és felbőszítik a harcra. A Scout több nyilat lő egyszerre a Fury hatása alatt és a hátraütő fegyverek jó távolsági harcossá teszik. Nem érdemes közel menni hozzá, mindig igyekszik megölni mindent, mielőtt közel kerülne (mivel, ha elér hozzá, a Scout többnyire meghal) és az íjászok elleni védelem fontosabb számára, mint a közvetlen ütések elleni védelem. Életbevágóan fontos a számára, hogy előre megtervezze a csatát és kövesse a taktikai mintáját, mivel egyetlen kicsi hiba is azonnal a halálához vezethet. Felfedezi és hatástalanítja a csapdákat.

A Varázslók igazi mágiahasználók és mesterei az elemek haragjának, tüzet, villámot és rejtett mágiát használnak az Alvilág sötét teremtményeivel szemben. Teljesen kiszolgáltatottak közelharcban, de nem is erről híresek. A Varázslók erős mágiahasználók, akik képesek egy egész csapat démont elpusztítani egyetlen varázslattal. Hihetetlen mágikus képességeik ellenére különböző varázslatokat kell használniuk különböző ellenfelek ellen: az egyik varázslat futásra késztetheti az egyik csapat démont, míg teljesen hatástalan lehet egy másik szörnytípus ellen. Ezért a Varázslók nagyon óvatosak és mindig többféle varázslatot tartanak készenlétben a gyorskönyvben. Képesek újratölteni a mágikus botokat.

A Szerzetesek fürgék, és jobban szeretik a botokat bármilyen más fegyvernél. Valójában olyan jól forgatják a botokat, hogy még az ellenséges ütéseket is tudják velük blokkolni, és még a Paladinnál is jobban teszik ezt. Ahogyan egyre több tapasztalatra tesznek szert, ösztönös képességük az ellenséges támadások elkerülésére szintén növekszik, de ez persze nem helyettesíthet egy jó lemezpáncélt. Óvatosabbak, mint más harcosok, mivel nincs akkora állóképességük. A Szerzetes valószínűleg a leggyorsabb karaktertípus - támadási sebességük lenyűgöző. Ugyanakkor sebzési képességük egy kissé alacsonyabb. Keveset fejlődnek a varázslásban és általában gyógyításra és védővarázslatokra korlátozzák magukat. A Szerzetes rendelkezik azzal a képességgel, hogy egy szempillantás alatt véletlenszerű irányba teleportáljon, amivel könnyen kijuthat a trükkös helyzetekből.

Az Assassin hidegvérű gyilkos, mágiát és közelharcot egyaránt alkalmaz. Képes azonosítani a mágikus eszközöket. Az Assassint nem érdekli hogyan öl, egyszerűen szereti a gyilkolást. Mágikus képességei rögtön a Varázslóé után következnek, elég jól használja a pajzsokat, képes egyszerre két fegyvert viselni (és ezzel általában él is!), de egyértelműen a kardok és ahhoz hasonló fegyverek használatának látja legtöbb hasznát. Előnyben részesíti azokat a fegyvereket, melyek több ügyességet igényelnek, mint amelyekhez nyers erő szükséges. Gyorsan és erőteljesen csap le, amikor két kardot visel és ez a szörnyek veszedelmes ellenfelévé teszi. Állóképessége azonban még a Szerzetesénél is kisebb, és páncélzatára, valamint fürgeségére hagyatkozik inkább, mint a sebzéssel szembeni kitartására. Védelmi képessége megfelelő, megközelíti a Gladiátorét, de az Assassin hajlamos olyan páncélokat viselni, amihez több ügyességre van szükség, mint erőre. Gyakran távolról gyengíti le ellenfelét, és közelharcban végez vele, élvezve a pillanatot.

A Gladiátorok a közelharc igazi mesterei. Képességük hatalmas erejű sebzés elérésére utolérhetetlen. Bármilyen fegyver viselésére képesek (beleértve az íjakat és botokat is) elég hatékonyan. De leginkább a kétfegyveres stílust kedvelik, vagy a fejszéket. Ritkábban az íjakat. A legnagyobb Gladiátorok bónuszt kapnak a sebzésükhöz az életerejüktől (vitality) amikor fejszét használnak. Nem használnak pajzsokat túlzottan, mivel nincs annyi hasznuk belőle, mint másoknak, és jobban szeretnek nagyobbat ütni, mint egy pajzs mögé elbújni. Állóképességük hihetetlen tartalékokat rejt magában és kiegyenlíti a védelem hiányát. Megvetik a mágiát és a varázslást, mágikus képességük szinte nem létezik, és varázslási sebességük nagyon lassú. Ráadásul nem kapnak mana pontokat amikor szintet lépnek. Az egyetlen varázslat, amit használnak a képességük - a Fury, ami bizonyos ideig rugalmasabbá teszi őket a csatában, megállíthatatlan harceszközzé változtatva őket.


Самые лучшие гонки на сайте rostp.net.
Hosted by uCoz